Obchodní podmínky
Prodávající: Marie Kubalová, IČO: 23813024, podnikající podle živnostenského zákona, nezapsaná v obchodním rejstříku
Sídlo / adresa pro doručování a reklamace: U Vrbky 596, 330 12 Horní Bříza
E-mail: flamiesvicky@gmail.com
Telefon: +420 721 375 998
Bankovní spojení pro platby převodem: ČSOB, č. ú.: 314680440/0300
Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) osoby Marie Kubalová, se sídlem U Vrbky 596, 330 12 Horní Bříza, IČO 23813024, nezapsané v obchodním rejstříku, e-mail flamiesvicky@gmail.com („My“ nebo „Prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím e-shopu na webových stránkách www.byflamie.cz („E-shop“).
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, které naleznete zde.
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat; tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Jak jistě víte, komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na Našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
NĚKTERÉ DEFINICE
-
Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží.
-
Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení.
-
Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu.
-
DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů.
-
Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu.
-
Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi.
-
Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a historii objednávek a uzavřených Smluv.
-
Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující.
-
Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
-
Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
-
Při nákupu Zboží je Vaší povinností poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli v Objednávce, budeme považovat za správné a pravdivé.
-
Na Našem E-shopu také poskytujeme přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu takových recenzí zajišťujeme a kontrolujeme tím, že propojujeme hodnocení s konkrétními objednávkami; v interním systému u každého hodnocení vidíme i propojené ID objednávky, a jsme tak schopni ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele.
UZAVŘENÍ SMLOUVY
-
Smlouvu s námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
-
Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (zejména za přístup k internetu). Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
-
K uzavření Smlouvy je třeba, abyste na E-shopu vytvořili Objednávku, ve které uvedete:
-
informace o nakupovaném Zboží (tlačítko „Přidat do košíku“);
-
informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží (údaje se generují automaticky dle zvoleného Zboží, doručení a platby);
-
identifikační a kontaktní údaje nezbytné k doručení Zboží (jméno, příjmení, doručovací adresa, telefon a e-mail).
-
-
V průběhu tvorby Objednávky můžete až do jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Po kontrole Objednávku dokončíte stiskem tlačítka „Objednat s povinností platby“. Před stiskem tlačítka je nutné potvrdit seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami (zaškrtávací políčko).
-
Vaši Objednávku Vám potvrdíme e-mailem na adresu uvedenou v Objednávce; součástí potvrzení je shrnutí Objednávky a tyto Podmínky v příloze. Tímto potvrzením dochází k uzavření Smlouvy.
-
Objednávku nemusíme potvrdit zejména v případech, kdy Zboží není dostupné, nebo objednáte větší počet kusů, než je umožněno (maximální počet uvádíme na E-shopu). V takovém případě Vás kontaktujeme s nabídkou uzavřít Smlouvu v pozměněné podobě; Smlouva je uzavřena potvrzením této nabídky.
-
Pokud je v E-shopu nebo v Objednávce uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Zboží za tuto cenu dodat ani po potvrzení Objednávky. Bezodkladně Vás kontaktujeme s novou nabídkou; Smlouva je uzavřena jejím potvrzením. Za zjevnou chybu se považuje např. cena neodpovídající obvyklé ceně u jiných prodejců, chybějící či přebývající cifra apod.
-
Uzavřením Smlouvy Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
-
Máte-li zřízen Uživatelský účet, můžete Objednávku učinit jeho prostřednictvím; i zde jste povinni zkontrolovat správnost a úplnost předvyplněných údajů.
-
V některých případech umožňujeme využít slevu; pro její uplatnění vyplňte údaje do příslušného pole v Objednávce.
UŽIVATELSKÝ ÚČET
-
Na základě registrace v E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
-
Při registraci je Vaší povinností uvést správně a pravdivě všechny údaje a v případě změny je aktualizovat.
-
Přístup k účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem; jste povinni zachovávat mlčenlivost a údaje nikomu nesdělovat. Za zneužití neodpovídáme.
-
Uživatelský účet je osobní; nejsi oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
-
Účet můžeme zrušit zejména v případě, že jej déle než 2 roky nevyužíváte, nebo porušíte své povinnosti dle Smlouvy.
-
Účet nemusí být dostupný nepřetržitě (údržba HW/SW).
CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
-
Cena je vždy uvedena v E-shopu, v návrhu Objednávky a ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou u Zboží a Cenou v návrhu Objednávky se použije Cena v návrhu Objednávky (shodná s cenou ve Smlouvě). V návrhu Objednávky je uvedena i Cena za dopravu (vč. podmínek dopravy zdarma).
-
Celková cena je uvedena včetně DPH a všech zákonných poplatků.
-
Celkovou cenu požadujeme uhradit po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží; způsoby úhrady:
-
Kartou online (Shoptet Pay) – platba se řídí podmínkami platební brány (viz odkaz v potvrzení Objednávky); splatnost 2 hodiny od vytvoření objednávky.
-
-
Faktura bude vystavena v elektronické podobě po dokončení zpracování objednávky, tj. ve chvíli, kdy je objednávka označena jako „Vyřízena“ (připravena k odeslání). Následně bude zaslána na Váš e-mail a zároveň bude dostupná v Uživatelském účtu.
-
Výhrada vlastnického práva: vlastnické právo ke Zboží přechází na Vás až po úplném zaplacení Celkové ceny a převzetí Zboží. U převodu platbou převodem je cena zaplacena připsáním na náš účet.
DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
Zboží Vám bude doručeno způsobem dle Vaší volby; možnosti:
-
osobní odběr,
-
výdejní místa Zásilkovna, PPL, Balíkovna, DPD
Zboží doručujeme pouze v rámci České republiky.
Obvyklé odeslání Zboží probíhá do 7–10 pracovních dnů od přijetí platby nebo potvrzení objednávky (u dobírky od potvrzení). U ručně vyráběných svíček je tato doba nezbytná z důvodu tzv. vyzrávání svíček, kdy se po odlití nechává vosk několik dní ustálit, aby se vůně rovnoměrně propojila a svíčka dosáhla optimální kvality hoření i intenzity vůně. V období sezónních špiček nebo při vyšším počtu objednávek se může doba zpracování objednávky prodloužit až na 10–12 pracovních dnů; o tom Vás informujeme e-mailem. Orientační doba doručení dopravcem činí 1–3 pracovní dny od odeslání.
Uvedené lhůty jsou orientační a mohou se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru Vás o možnosti vyzvednutí Zboží informujeme e-mailem.
Převzetí a kontrola zásilky: po převzetí Zboží od dopravce jste povinni zkontrolovat neporušenost obalu a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám. Je-li obal poškozen způsobem nasvědčujícím neoprávněné manipulaci nebo vstupu do zásilky, nejste povinni zásilku převzít.
Nepřevzetí zásilky: pokud porušíte povinnost zásilku převzít (s výjimkou případů uvedených v těchto Podmínkách):
-
nejde o porušení Naší povinnosti Zboží doručit;
-
samotné nepřevzetí zásilky není odstoupením od Smlouvy;
-
máme právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy, případně Zboží uskladnit, za což nám náleží úplata 100 Kč;
-
odstoupení je účinné dnem doručení oznámení o odstoupení;
-
odstoupení nemá vliv na nárok na úhradu Ceny za dopravu ani na náhradu škody, pokud vznikla.
Opakované doručování: je-li z důvodů na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jinak, než bylo sjednáno, jste povinni uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním. Platební údaje Vám zašleme na e-mail uvedený ve Smlouvě; splatnost 14 dnů od doručení e-mailu.
Nebezpečí škody na Zboží přechází na Vás okamžikem převzetí zásilky. Nepřevezmete-li Zboží (s výjimkou případů dle těchto Podmínek), přechází nebezpečí škody v okamžiku, kdy jste měli možnost zásilku převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo.
Zboží „není skladem“ / orientační dostupnost: budeme Vás informovat v případě
-
mimořádného výpadku výroby Zboží (sdělíme novou očekávanou dostupnost nebo informaci o nemožnosti dodat),
-
prodlení s dodáním od našeho dodavatele (sdělíme novou očekávanou dobu dodání).
PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží je Zboží bez vad, zejména že:
-
odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
-
je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž souhlasíme;
-
je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití;
-
je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
-
svými vlastnostmi odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení v dodavatelském řetězci;
-
je dodáno s příslušenstvím a pokyny k použití, které můžete rozumně očekávat;
-
odpovídá jakostí nebo provedením vzorku či předloze poskytnuté před uzavřením Smlouvy.
Vzhledem k ruční výrobě našich svíček se mohou jednotlivé kusy mírně lišit v odstínu, textuře či intenzitě vůně. Tyto drobné odchylky nejsou vadou výrobku.
Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými právními předpisy (zejména § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).
Má-li Zboží vadu, můžete Nám vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (reklamovat) e-mailem či dopisem na adresy uvedené výše, případně osobně na adrese U Vrbky 596, 330 12 Horní Bříza. Můžete využít vzorový formulář – Příloha č. 1 Podmínek. V reklamaci uveďte, jaké právo z vadného plnění uplatňujete; tuto volbu následně nelze bez našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s uplatněným právem.
Má-li Zboží vadu, máte právo na:
-
odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady nebo dodáním chybějící části Zboží; nebo
-
odstranění vady opravou Zboží,
ledaže by zvolený způsob byl nemožný nebo nepřiměřeně nákladný (posuzuje se význam vady, hodnota Zboží bez vady a možnost odstranit vadu druhým způsobem bez značných obtíží). U rukodělné výroby se zohledňují drobné přirozené odchylky, které nejsou vadou.
Jsme oprávněni odstranění vady odmítnout, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu Zboží bez vady.
Dále máte právo na:
-
přiměřenou slevu z Ceny; nebo
-
odstoupení od Smlouvy, jestliže:
-
vadu odmítneme odstranit nebo ji neodstraníme v souladu s právními předpisy,
-
se vada projeví opakovaně,
-
vada představuje podstatné porušení Smlouvy, nebo
-
je z našeho prohlášení či okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás.
-
Právo odstoupit od Smlouvy nenáleží, je-li vada nevýznamná.
Práva z vadného plnění Vám nenáleží, způsobili-li jste vadu sami. Vadou není běžné opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním; u použitého Zboží se zohledňuje míra předchozího užívání.
Potvrzení o reklamaci: při uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení s datem uplatnění, obsahem reklamace, požadovaným způsobem vyřízení a kontaktními údaji.
Lhůta: nedohodneme-li se na delší lhůtě, reklamaci vyřídíme do 30 kalendářních dnů od obdržení a informaci o vyřízení zašleme na Vaše kontaktní údaje. Po marném uplynutí lhůty můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
O vyřízení reklamace Vás informujeme e-mailem a vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení. Je-li reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů (prokažte např. účtenkami). Došlo-li k odstranění vady dodáním nového Zboží, jste povinni nám původní Zboží vrátit; náklady vrácení hradíme My.
Podnikatelé: jste-li kupujícím-podnikatelem, jste povinni vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději do 3 dnů od převzetí Zboží.
Spotřebitelé: můžete uplatnit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
-
Jste-li spotřebitel, máte dle § 1829 Občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy uzavřené na dálku bez udání důvodu do 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy; u koupě zboží do 14 dnů od převzetí. Je-li předmětem Smlouvy několik kusů nebo částí, lhůta běží od dodání posledního kusu/části; u pravidelné dodávky od dodání první dodávky.
-
Odstoupit můžete jakýmkoliv prokazatelným způsobem (e-mail, dopis na naše adresy uvedené výše). Můžete využít vzorový formulář – Příloha č. 2 Podmínek.
-
Odstoupit nelze v případech dle § 1837 Občanského zákoníku. Z hygienických důvodů a s ohledem na charakter ručně vyráběných svíček nelze odstoupit u zboží, které bylo zapálené, použité nebo zjevně otevřené (porušený ochranný obal). Nelze odstoupit také u zboží vyrobeného na zakázku či personalizovaného (např. individuální etikety, dárkové sety na přání).
-
Lhůta je zachována, odešlete-li oznámení o odstoupení v jejím průběhu.
-
V případě odstoupení jste povinni Zboží zaslat zpět do 14 dnů od odstoupení; náklady vrácení nesete Vy. Máte právo na vrácení Ceny za dopravu, avšak pouze do výše odpovídající nejlevnějšímu námi nabízenému způsobu doručení. Odstoupíte-li z důvodu našeho porušení Smlouvy, hradíme i náklady vrácení do výše uvedeného limitu.
-
Cena bude vrácena do 14 dnů od účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla uhrazena, případně na Vámi uvedený účet; částku můžeme vrátit až po obdržení Zboží nebo po doložení, že bylo odesláno. Zboží vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
-
Odpovídáte za snížení hodnoty Zboží vzniklé nakládáním jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkcionalitou (jako v kamenné prodejně). Pokud jsme Vám ještě nevrátili Cenu, můžeme náš nárok započíst proti Vaší pohledávce na vrácení Ceny.
-
Můžeme odstoupit kdykoliv před dodáním Zboží, existují-li objektivní důvody nemožnosti dodat (např. důvody na straně třetích osob nebo povaha Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v těchto Podmínkách. Zjevně nepravdivé údaje v Objednávce nás též opravňují k odstoupení. Nakupujete-li jako podnikatel, můžeme odstoupit kdykoliv i bez udání důvodu.
ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
Nejsme vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
Stížnosti vyřizujeme na e-mailu flamiesvicky@gmail.com; o vyřízení informujeme na e-mail kupujícího.
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, www.coi.cz.
Platforma pro řešení sporů on-line: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Evropské spotřebitelské centrum ČR, Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, www.evropskyspotrebitel.cz, je kontaktním místem dle Nařízení (EU) č. 524/2013.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Pokud náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (např. zasílání zboží mimo území ČR), řídí se vždy právem České republiky; jste-li spotřebitel, nejsou tím dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
Veškerou písemnou korespondenci si budeme doručovat elektronicky. Naše e-mailová adresa je uvedena v identifikačních údajích; my budeme doručovat na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo z níž jste nás kontaktovali.
Smlouvu lze měnit pouze písemnou dohodou. Jsme oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky; změna se nedotýká již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv uzavřených po účinnosti změny. Máte-li Uživatelský účet, informaci o změně Vám zašleme nejméně 14 dnů před účinností. Pokud nám do 14 dnů od zaslání informace o změně nepošlete výpověď Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku po účinnosti změny. Výpovědní doba činí 2 měsíce.
V případě vyšší moci nebo nepředvídatelných událostí (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.) neneseme odpovědnost za škodu vzniklou v souvislosti s těmito případy; trvá-li vyšší moc déle než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
Přílohy Podmínek: Příloha č. 1 – Formulář pro reklamaci; Příloha č. 2 – Formulář pro odstoupení od smlouvy.
Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, avšak není Vám přístupná. Tyto Podmínky i potvrzení Objednávky obdržíte e-mailem; doporučujeme je uložit.
Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 1. 11. 2025.
-1.png)